Brev:
Mængde mælk i løbet af et døgn?
13. april 2012
Alder:
8 mdr.
Mængde mælk i løbet af et døgn?
Hej Helen
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om den anbefalede mængde mælk til min søn på 8 måneder. Når man søger på nettet, står der flere steder 750ml og det synes jeg lyder af meget?!!
Min søn får 3 amninger (3 bryster) i døgnet af ca 80-90 ml + en flaske af 100 ml. Det er rent "gæt" at han får 80-90ml i et bryst da det er ca den mængde der kommer ud når jeg malker ud. Kan man regne med det er det samme han ca spiser? (jeg føler han tømmer brystet hver gang).
Det er jo langt fra 750ml min søn får i døgnet, men nærmere 370ml. Han stortrives, sover hele natten og jeg synes ikke han virker som om han får for lidt mælk. Men i og med anbefalingerne er så høje, vil jeg gerne høre dit synspunkt herpå. Og måske du ved hvorfor det hedder 750 ml ved siden af 3 ske-måltider, som børn jo får i 8 måneders alderen.
Du må også meget gerne supplere med at oplyse, hvorledes den anbefalede mælkemængde ændres de kommende par måneder og indtil det slutter helt.
Med venlig hilsen
Trille